logo ioaslogo el etaireia diaxeirisis krisewnlogo iatrikou sillogou4

 

  • Τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών.
  • Η ταχύτητα, το αλκοόλ και το κινητό τηλέφωνο είναι παράγοντες που ενοχοποιούνται

Εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού, για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων, πραγματοποιεί ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών ,σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας και την Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης Κρίσεων στον τομέα της Υγείας.

Στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα .Η χώρα μας βάσει των στοιχείων της Eurostat κατέχει την τρίτη θέση στα θανατηφόρα τροχαία, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία-.

Ειδικότερα στην Ελλάδα τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών Μάλιστα τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%.

Η κυριότερη αιτία των τροχαίων είναι η αμέλεια των οδηγών. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού από αιτίες όπως είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου ,η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την πρόκληση των τροχαίων. Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Σχολιάζοντας το θέμα ο πρόεδρος του ΙΣΑ κος Γ. Πατούλης δήλωσε τα εξής:

«Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας καθώς έχουν σαν αποτέλεσμα το θάνατο ή τον τραυματισμό των συμπολιτών μας και μάλιστα στις πλέον παραγωγικές ηλικίες. Για το λόγο αυτό ο ΙΣΑ ενώνει τις δυνάμεις του και αναλαμβάνει αυτή την πρωτοβουλία με στόχο την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων που αυξάνονται κατά τη διάρκεια των εορταστικών περιόδων. Ωστόσο πρέπει να τονίσουμε ότι η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός».

Από την πλευρά του ο κος Πάνος Ευσταθίου πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Διαχείρισης Κρίσεων στον τομέα της Υγείας τόνισε ότι:

«Η σημασία της ευαισθητοποίησης του κοινού για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων είναι μεγάλη ειδικά κατά την περίοδο των εορτών που αυξάνεται η συχνότητά τους. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια τα τροχαία έχουν μειωτική τάση εξακολουθούν να αποτελούν ένα μεγάλο πρόβλημα για τη χώρα μας

Τέλος η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας κυρία Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά υπογράμμισε τα εξής:

«Μέσα από αυτή τη συνεργασία με τον ΙΣΑ και την Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης Κρίσεων θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα ζωής στους συμπολίτες μας να προστατεύσουν την ζωή τους στο δρόμο. Το αλκοόλ, η ταχύτητα και η απόσπαση της προσοχής από το κινητό τηλέφωνο είναι τρείς παράγοντες που θέλουν μεγάλη προσοχή όταν πιάνουμε το τιμόνι»

ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ

ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ

1.       Κρατάμε πάντα αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα και οδηγούμε με την κατάλληλη ταχύτητα, έχοντας ως γνώμονα όχι μόνο το επιτρεπόμενο μέγιστο όριο σε κάθε σημείο του οδικού δικτύου αλλά και τις εκάστοτε συνθήκες (κατάσταση οδοστρώματος και οχήματος, καιρικές συνθήκες, κατάσταση οδηγού).

2.       Η απόσπαση προσοχής αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες πρόκλησης δυστυχημάτων. Δεν απαντάμε στο κινητό τηλέφωνο όταν οδηγούμε (ακόμη και αν αυτό γίνεται με νόμιμα μέσα π.χ. Bluetooth, ανοιχτή ακρόαση) ενώ αποφεύγουμε τη δυνατή μουσική, το κάπνισμα και τις έντονες συζητήσεις, καθώς αποτελούν επίσης παράγοντες απόσπασης της προσοχής.

3.       Αποφεύγουμε να οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, ακόμη και αν έχουμε καταναλώσει μικρή ποσότητα. Η επιλογή του νηφάλιου οδηγού της παρέας εξασφαλίζει την ασφαλή επιστροφή όλων.

4.       Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μικρότερης των 12 ετών με αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης (παιδικά καθίσματα, ζώνη ασφαλείας) ανάλογα με την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

5.       Στην οδήγηση δείχνουμε τον πολιτισμό μας. Συγκρατούμε τα νεύρα μας, κάνουμε υπομονή, χρησιμοποιούμε την κόρνα όσο το δυνατόν λιγότερο και αποφεύγουμε την αντιπαράθεση.

6.       Χρησιμοποιούμε τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης μόνο για λόγους ανωτέρας βίας (μηχανική βλάβη, ιατρικό επείγον κ.ά.) ή αν μας ζητηθεί από την Τροχαία. Εάν δεν συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους, αφήνουμε πάντα τη ΛΕΑ ελεύθερη για περιπολικά, ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα.

7.       Σεβόμαστε τους πεζούς και τους ποδηλάτες μιας και πρόκειται για τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Επομένως, σταματάμε κάθε φορά στις διαβάσεις πεζών και κρατάμε πάντα τις αποστάσεις ασφαλείας από τους ποδηλάτες.

8.       Η υπνηλία και η κούραση είναι από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων. Πριν το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά ενώ, κατά τη διάρκειά του, πρέπει να κάνουμε στάσεις για ξεκούραση κάθε 2 - 3 ώρες.

9.       Η χρήση ζώνης είναι απαραίτητη τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπόλοιπους επιβάτες των οχημάτων. Η μοτοσικλέτα μπορεί να αποτελέσει ένα ασφαλές μέσο μετακίνησης μόνο όταν οδηγός και επιβάτες φοράνε κράνος και ειδικό εξοπλισμό προστασίας.

10.     Η συντήρηση του οχήματος (ελαστικά, φρένα κ.ά.) σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και ανά τακτά χρονικά διαστήματα κρίνεται απαραίτητη, καθώς περιορίζει σημαντικά τις πιθανότητες ατυχήματος εξαιτίας κάποιας βλάβης.

  

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ι.Σ.Α.

 

22 12 2016 sinantisi troxaia

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΙΑΤΡΟΣ
Περιοδικό Ι.Σ.Α.

Ακολουθήστε μας

FacebookTwitterFlickr
Διαύγεια
Κύλιση στην Αρχή